7. 3. 2011

... Crystal Chandeliers ...

Mám veľkú slabosť na krištáľové lustre. Divné? Ani nie. (Ja som celá taká historicky ladená a to som dejepis vždy z duše neznášala.) ...

Krištáľ je v podstate priehľadná odroda kameňa. V staroveku si ľudia mysleli, že je to ľad zmrazený tak pevne, že sa nikdy roztopí. S ľadom nemá nič spoločné a ani roztopiť sa nedá, no je tu veľa iných možností ako ho pretvárať: brúsenie, tvarovanie, farbenie ...

Pôsobí príťažlivo, harmonizujúco, luxusne a práve preto vo mne pri pohľade naň vyvoláva upokojujúce pocity. A čo môže byť krajšie ako krištáľový luster na strope, ktorý rozžiari každú izbu. Už len si ľahnúť a pozerať sa na to nebo...

Krištáľ sa do interiéru znova vracia, čo mňa síce veľmi teší, ale pokiaľ nebývam vo svojom taký pekný luster mať tak skoro asi nebudem... hm smutné... 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára